Έφτασε η ώρα των Πανελλαδικών…!

Δεξιότητες που απαιτούνται για τη γραφή
23 Μαΐου, 2018
Δραστηριότητες για το Πέρασμα Μέσης Γραμμής
21 Ιουνίου, 2018

Ξεκινούν οι Πανελλαδικές Εξετάσεις και ολόκληρη η προσπάθεια, οι σκέψεις και το άγχος των υποψηφίων εν τέλει έρχεται να μετουσιωθεί σε μετρήσιμο αποτέλεσμα.

Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις είναι μία ευκαιρία και ένας τρόπος εκκίνησης των σπουδών· ωστόσο, δεν είναι η μόνη. Συνεπώς, το βασικό που συνίσταται σε όλους τους μαθητές είναι ότι θα πρέπει να αντιμετωπίσουν τις εξετάσεις με ηρεμία και όχι έχοντας κατά νου ότι από αυτές μονάχα εξαρτάται το μέλλον και η επαγγελματική σταδιοδρομία. Επιπλέον,  είναι μία εκπαιδευτική δοκιμασία αντίστοιχη με όλες τις εξετάσεις της σχολικής  διαδρομής· συνεπώς, είναι μια διαδικασία οικεία και όχι πρωτόγνωρη.

Το μυστικό, λοιπόν, έγκειται στις σκέψεις του μαθητή σχετικά με τη συμμετοχή του στις εξετάσεις και στην αξία που αποδίδεται τόσο από τον ίδιο, όσο και από το κοντινό και άμεσο περιβάλλον του.

Κάποιες χρήσιμες συμβουλές που θα μπορούσαμε να αναφέρουμε είναι οι εξής:

ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

  • Επαναλαμβάνουμε στον εαυτό μας πως οι Πανελλαδικές Εξετάσεις είναι μια εξέταση παρόμοια με τις υπόλοιπες που έχουμε βιώσει και στόχος μας είναι μόνο να γράψουμε όσα έχουμε μάθει έως τώρα.
  • Οι επιδόσεις δεν είναι μόνο «καλές ή κακές». Υπάρχουν αξιόλογες λύσεις στο μηχανογραφικό δελτίο για όλα τα βαθμολογικά επίπεδα.
  •  «Χτίζουμε» ένα ασφαλές περιβάλλον με τους ανθρώπους που μας γνωρίζουν καλά (γονείς, φίλοι, καθηγητές), οι οποίοι είναι βέβαιο πως και σε αυτή τη δοκιμασία θα βρίσκονται δίπλα μας.
  • Τόσο εμείς, όσο και οι άνθρωποι δίπλα μας εστιάζουμε στην θετική αντιμετώπιση της διαδικασίας, αποφεύγοντας την «καταστροφολογία». Ηττοπαθείς σκέψεις, όπως «δεν θα τα καταφέρω», εντείνουν την ανασφάλειά. Αντίθετα, ρεαλιστικές σκέψεις, όπως «θα κάνω την καλύτερη δυνατή προσπάθεια», «ακόμα κι αν δεν πετύχω, υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις», «οι Πανελλαδικές Εξετάσεις είναι σημαντικές, αλλά η πορεία της ζωής μου εξαρτάται και από άλλους παράγοντες», βοηθούν να ελέγξουμε το άγχος μας.
  • Είναι καλύτερο να αποφεύγουμε τα ξενύχτια διαβάζοντας πριν από κάθε εξέταση. Καλύτερο θα ήταν να κλείσουμε από νωρίς τα βιβλία και να κάνουμε το πρωί μια σύντομη επανάληψη.
  • Η διατροφή μας τόσο πριν, όσο και κατά τη διάρκεια των εξετάσεων, είναι σημαντικό να είναι ισορροπημένη. Ειδικά το βράδυ είναι καλό να αποφεύγουμε τις διατροφικές υπερβολές και καταναλώνουμε ένα ελαφρύ γεύμα.

 

ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΤΡΙΩΡΗΣ ΔΟΚΙΜΑΣΙΑΣ

  • Φροντίζουμε να έχουμε απαραιτήτως μαζί μας στη τσάντα μας:
    – Δελτίο ταυτότητας ή διαβατήριο
    – Δελτίο εξεταζομένου Πανελλαδικών Εξετάσεων (καρτελάκι)
    – Τρία στιλό (μπλε ή μαύρου χρώματος), μολύβι, γόμα και ξύστρα
    – Γεωμετρικά όργανα, όπου χρειάζονται
    – Ένα μπουκαλάκι με νερό ή χυμό
    – Ένα ρολόι χειρός, ώστε να διαχειριζόμαστε σωστά τον χρόνο μας κατά τη διάρκεια της εξέτασης.
  • Μόλις νιώσουμε τα συμπτώματα του άγχους να αυξάνονται, σε επίπεδο που μπορεί να μας επηρεάσει αρνητικά, εστιάζουμε στην αναπνοή και εισπνέουμε 2 – 3 φορές όσο πιο βαθιά μπορούμε. Με αυτόν τον τρόπο άμεσα ρυθμίζουμε τον καρδιακό παλμό και καταστέλλουμε τα συμπτώματα του άγχους.
  • Διαβάζουμε τα θέματα αργά και προσεκτικά, ώστε να κατανοήσουμε πλήρως τι ζητείται, και ξεκινάμε από αυτά που γνωρίζουμε καλύτερα.
  • Αφού απαντήσουμε κάποιο ερώτημα, καλό θα ήταν να διαβάσουμε άλλη μία φορά την εκφώνηση.
  • Ερωτήσεις που μας φαίνονται γνωστές και εύκολες χρειάζονται περισσότερη προσοχή.
  • Ακόμη και αν κάποιο από τα θέματα δεν μας θυμίζει κάτι, δεν πρέπει να απογοητευτούμε, καθώς μπορεί στη συνέχεια της εξέτασης να «καθαρίσει» το μυαλό μας και να το κατανοήσουμε.
  • Χρησιμοποιούμε, όπου χρειάζεται, το πρόχειρο (τις τελευταίες σελίδες του τετραδίου).
  • Δεν απογοητευόμαστε από τυχόν δύσκολα θέματα και, κυρίως, δεν τα παρατάμε. Τα θέματα όσο δύσκολα θα φαίνονται σε εμάς τόσο δύσκολα θα φαίνονται και στους άλλους μαθητές.
  • Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να επιμείνουμε για πολλή ώρα σε κάποιο θέμα που μας δυσκολεύει ιδιαίτερα, ούτε φυσικά να απογοητευόμαστε. Πρέπει να προχωρήσουμε, να ασχοληθούμε με τα υπόλοιπα ζητήματα και μετά να επιστρέψουμε στο ερώτημα που δεν λύσαμε και να αφοσιωθούμε σε αυτό.
  • Γράφουμε ό,τι γνωρίζουμε, ακόμη και αν δεν είμαστε σίγουροι.
  • Προσέχουμε την εμφάνιση του γραπτού μας, ώστε να είναι ευανάγνωστο. Ένα καλά δομημένο και καθαρογραμμένο γραπτό είναι βέβαιο πως προκαταβάλλει θετικά τον διορθωτή.
  • Κατανέμουμε σωστά τον χρόνο ανάμεσα στα θέματα, ώστε να αφήσουμε χρόνο για να ξαναδιαβάσουμε τις απαντήσεις μας και να διορθώσουμε τυχόν ορθογραφικά και εκφραστικά λάθη.
  • Προσπαθούμε να μη βιαζόμαστε για να αποφύγουμε τον κίνδυνο να δώσουμε βεβιασμένες και λανθασμένες απαντήσεις.
  • Ακόμα και αν έχουμε τελειώσει νωρίτερα, εξαντλούμε τον χρόνο της εξέτασης. Διαβάζουμε καλύτερα τις απαντήσεις μας, ώστε να είμαστε σίγουροι ότι τίποτα δεν ξέφυγε της προσοχής μας.
  • Αφού τελειώσει η εξέταση… τελείωσε και το μάθημα αυτό!

 

Δεν μπορούμε να αξιολογήσουμε επακριβώς τις απαντήσεις και, κυρίως, δεν ξεχνούμε ότι οι βάσεις των σχολών μεταβάλλονται. Ας μην ξεχνάμε ότι ο βαθμός μας συγκρίνεται με τους βαθμούς των άλλων υποψηφίων και εξαρτάται και από το βαθμό δυσκολίας των επιλεγμένων θεμάτων. Στόχος μας, πλέον, είναι το μηχανογραφικό και η σωστή επιλογή των προτιμώμενων σχολών!

Καλή Επιτυχία!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.